BACK TO SCHOOL.

Hej.
Imorgon är det den 16:e augusti, vilket för mig och alla falkenbergs 95:or betyder skolstart. Gymnasiestart.
Dagen som för ett tag sedan känndes så långt borta. Den dagen är här nu och jag är så galet nervös. Jag vet inte vilka jag ska gå med, jag vet ingenting. Imorgon klockan 08.20 ska jag möta upp en tjej, som heter Elin som också ska gå Teknik, och vi ska tillsammans träffa de andra 50, för att bli uppdelade i klasser osv. Läskigt.
Fast egentligen är det inte denhär första dagen som är jobbig. Det är dagen därpå, den 17:e, när alla 2:or och 3:or kommer. De kommer ju verkligen se och leta efter alla oss nykomlingar. Man kommer verkligen se hur virriga vi är med alla salar och vart man ska. Så kommer det nog vara de första veckorna, och sedan kommer man (förhoppningsvis inte) bli som luft.

Men det ska bli kul att träffa alla 94:or och 93:or, som man känner, samt allt det nya med lektioner osv. Känns inte alls lika jobbigt att gå till skolan efter ett sommarlov som detta. Även att detta, Teknik och Volleyboll, som jag valt, är ju något jag valt själv. Inget någon tvingar mig till. Mitt liv och mina val.

Nej, men nu är jag faktiskt taggad. Jag ska börja gymnasiet imorgon. Fy fan va najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0