Inspiration

Jag har länge haft ett intresse för inredning och såå, tycker det är så himla roligt. Förr satt jag alltid vid The Sims och spelade. För er som inte vte så bygger man ju hus och så där, och det är väl därifrån intresset kommer. Ska inte sitta och säga att jag inte spelar Sims längre. För det gör jag ibland. Inte lika ofta som förr, men ändå.

Har även planer på att gå någon sorts linje på gymnasiet där jag kan bli inredningsarkitekt. Vet inte om jag är så duktig på sånt, men men.

Så från och med, kommer det nog lite bilder och inspiration.

Bakom de stora skjutdörrarna i glas från Lumi döljer sig all typ av förvaring som behövs i ett hem. Skinn från Barbros fårstuga. Pilasterhylla i ek från Källemo.Badkaret står mitt i rummet så man kan njuta maximalt av utsikten. Antik mjölkpall. Handdukstorkar Hang over från ­Inredningsglas. 
Bilder ur Konstnärsklubben 100 år från 1956, köpt på Qvartinge antik för 20 kr. ”Det var så fantastiska bilder i boken att jag var tvungen att tapet­sera en hel vägg”, ­säger Katarina.På det ärvda bordet står en jordglob från tidigt 60-tal. Gammal dansk kaféstol från Karaktär. Den svarta däckstolen inhandlades i slutet av 80-talet på Ikea. Svarta lampan Flower pot, Verner Panton. Det långhåriga skinnet från Barbros fårstuga i Tystberga. Kudde är inhandlad på Loods 5 i Amsterdam.

Bilder lånade härifrån.

Kommentarer
Postat av: alexandra

Drottning blanka i Falkenberg har en linje som heter mode/inredning. eller mode/design. Inredning handlar mycket om hus och så . Medans design är mer kläder. ett tips!

2010-07-31 @ 21:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0