Ibland har man otur...

Juste, skrev aldrig det innan... Men innan ,efter matchen med damlaget, när vi var påväg hem, så hoppade ett råddjur upp precis framför bilen, och vi hann inte stanna. Det var inget allvarligt, med det kändes att vi krockade med den. Jag blev skiträdd, jag menar det var jättemörkt, och helt plötsligt dök den upp framför bilen. Vi körde tillbaka och kollade vart den tog vägen, och vi såg att den lunkade bort och la sig under några buskar. Den blödde inte eller något, och den låg med huvudet högt. Antagligen bara chockad, precis som jag. (Dock värre för den såklart).
Men så vi ringde en kompis som kan vad man ska göra när man kör på ett rådjur, så vi åkte tillbaka (det var bara 200 meter hemifrån) och märkte ut var den legat, för den hade flyttat på sig, och sen ringde vi polisen.

En timma efter vi ringt, kom jägaren som typ äger marken och skulle kolla. Nån rutin grej.

Det var i alla fall hemskt, och jag är glad att jag inte körde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0